Trets d'identitat
L’Institut Ferran Tallada té sis grans trets d’identitat:
-
L’ESPORT
A l’Institut Ferran Tallada oferim educació obligatòria i post obligatòria per a esportistes federats, treballem conjuntament amb Clubs i Federacions per adaptar horaris i currículum per compaginar els estudis amb les seves carreres esportives. A més, tenim un ampli ventall de serveis esportius en els programes culturals i en les activitats complementàries per a tots els alumnes.
-
ELS SERVEIS A LES PERSONES I A L’EDUCACIÓ
Els cicles formatius que oferim configuren un centre que treballa a l'entorn de l'educació, el lleure, la salut l’atenció a les persones i l'esport, en consonància amb els nostres valors.
-
LA LECTURA I LA SOCIETAT DE LA INFORMACIÓ
Disposem d’una Biblioteca-mediateca amb fons documental de 9.000 referències d’ampli ventall temàtic i amb una diversificació de suports i canals (llibres, DVDs i CDs).
Considerem fonamental que l’alumnat conegui els recursos disponibles que ofereix la societat i en sàpiga fer un ús tant per l’aprenentatge al llarg de la vida com per a aspectes lúdics com el plaer de la lectura. -
SOSTENIBILITAT I MEDI AMBIENT
El Ferran Tallada es troba situat a la zona alta del Parc del Guinardó, rodejat d’un entorn natural que s’endinsa dins les nostres instal·lacions. Treballem activament per la sostenibilitat, la conscienciació i la defensa del medi ambient. Disposem de plaques solars monitoritzades per xarxa solar.net i formem part de l’Agenda21.
-
ENTORN BARRI I CIUTAT
L’entorn social és un recurs educatiu de primer ordre, per això, l’Institut Ferran Tallada col·labora activament amb el barri de Horta-Guinardó i els seus agents cívics com son l’Espai Jove Boca Nord i la Boca Ràdio. Col·laborem també amb altres centres educatius com, entre altres, l'escola Coves d’en Cimany, l'Escola Taller Sant Camil, el centre residencial d'acció educativa (CRAE) Fàtima i diverses Escoles Bressol Municipals del barri.
-
DIMENSIÓ EUROPEA
Estem implicats en Projectes Educatius Europeus realitzant activitats amb institucions d’altres països europeus com són treballs conjunts de professorat, acollida d’alumnes estrangers amb el Programa Comenius, intercanvis lingüístics o estades de formació professional amb l’ERASMUS de FP.
L’objectiu es desenvolupar la comprensió i el sentiment de pertànyer a una comunitat comú, Europa, i remarcar actituds com la promoció de l’acceptació de diferències, el reconeixement de similituds i d’interaccions i la lluita contra els prejudicis, l’exclusió i la violència.